Dolphins at newport beach

6 mei 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar Newport Beach gereden voor onze 'dolphin and whale spotting cruise'. De haven ligt in het dorpje Balboa. Een supper schattig dorpje dat iets weg heeft van ons Renesse, maar dan kleiner en met een echte Amerikaanse vibe met allerlei shops, koffie tentjes en natuurlijk het nodige eten. Toen ik de beroemde corn dogs tegen kwam, moest ik die natuurlijk even proberen. Rowan ging voor de chili cheese dog en zat van baard tot kruin onder de gesmolten cheddar.

Eenmaal op de boot kwamen we naast een gezellig Amerikaans stel te zitten die al een boot ritje achter de rug hadden langs de celebrity huizen. Handig, want wij hadden dus onze persoonlijke tour guides en kregen alle scoops te horen. Net buiten de haven hadden we al een hoop pelikanen en wat chillende zeeleeuwen op een boei gespot. Blijkbaar ook een dolfijn aan de andere kant van de boot, maar die had ik net gemist. We hebben een behoorlijk stuk op zee gevaren en nog geen walvis of dolfijn gespot. Ik had de hoop al een beetje opgegeven en vroeg aan het stel naast ons of we ook een geen dolfijn, geld terug garantie zouden hebben op onze tickets.

Maar het wachten werd uiteindelijk goed beloond met een flinke groep dolfijnen, inclusief baby's! Zo ontzettend gaaf om deze dieren in het wild te mogen zien. Omdat ze graag mee liften op de stroming van de boot, kwamen ze ook nog eens super dichtbij. Echt ongelofelijk vet! Helaas geen walvis meer gespot, maar ondanks toch echt wel weer een hele mooie dag!

1. Gerard:
    Gaaf hoor
  2. Belinda:
    Baby dolfijnen🤗
    Bij mij zwom er vanmiddag een kwal langs me🦑. Is toch wat minder schattig😲
  3. Kimberley:
    Hahahahaha 😂😂😂