Somewhere over the rainbow

12 mei 2018 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag hebben we de huurauto opgehaald en zijn we naar pearl harbor gereden. Bizar om te lezen wat zich daar allemaal heeft afgespeeld en hoeveel lichamen er nooit geborgen zijn. De lijst van mensen op de stenen: 'on eternal patrol' leek oneindig. Mijn nekharen gaan er dan ook van overeind staan als mensen hier selfies staan te maken met een grote glimlach of de duimen opsteken op de foto. Volgens mij begrijp je dan niet helemaal wat er op deze plek gebeurd is. Zelf hebben we helaas geen schepen of memorial sites op het water bezocht, maar we hebben zeker stilgestaan bij alle levens die hier verloren zijn gegaan.

Na pearl harbor hebben we wat boodschappen ingeslagen bij Walmart. Dat kost ongeveer zo'n 2 uur, want die winkels zijn echt gigantisch. Van Cornflakes pakken ter grote van een koffer, jerrycans met BBQ saus tot diamanten sieraden en tuinhekken. Je kan het hier allemaal krijgen. Maar een normaal vers pak Kipfilet? Dat kennen ze niet. Alles is hier tenslotte kant en klaar en kan zo de magnetron in geschoven worden. Het is maar goed dat shoppen hier zo'n workout is, gaat er tenmiste nog iets die obesitas een beetje tegen.

Ons hotel is misschien niet super luxe of heel ruim, maar de locatie is echt fantastisch. We hebben nog geen hotel gezien dat zo dicht bij het strand ligt als dat van ons, het is letterlijk om de hoek. Vanmiddag hebben we dan ook lekker op het strand gelegen. In het prachtige, zonnige Hawaii. En precies wanneer wij het strand op lopen, begint het te regenen. Echt waar, de scène had zo in een nummer van Alanis Morissette voorbij kunnen komen. We hebben ons niet laten kennen en zijn gewoon het water ingedoken, nat werden we toch wel. Gelukkig viel die regen best mee en blijft het hier ondanks hartstikke warm. Ook werden we beloond met een prachtige regenboog! En ondanks een momentje regen vandaag, dit gaan jullie echt niet geloven, maar ik word gewoon bruin! Wie had dat gedacht...Rowan was ook lekker bruin, tot dat hij kneiter rood was. 1 dagje vergeten te smeren en nu matcht hij met de tomaten bij Walmart. Maarja, wie z'n billen brand, moet op de blaren zitten hè? 😂

1. Nelleke:
    13 mei 2018
    wat is het heerlijk geschreven, beleef het helemaal mee!!!
  2. Belinda:
    13 mei 2018
    Mooie foto van jullie saampies😍