Cinco de Mayo

5 mei 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Onze eerste volle dag in Los angeles. De stad is gigantisch groot, eigenlijk meerdere kleine steden bij elkaar dus delen we ze op. Vanwege Cinco de Mayo zijn we eerst naar een Mexicaanse buurt gegaan, daar kwam de Mexicaanse muziek en de geur van pittig eten ons gelijk tegemoet. Op een plein stond een volkszangeres en bijna ieder terrasje had een mariachi band staan en er werden optredens gegeven door kinderen in mexicaanse klederdracht. Vanaf daar was het niet ver lopen naar downtown, hier merkte we dat we echt in de stad waren. Downtown is gevuld met kunst en reclame en tussen de gigantische gebouwen, de steeds weer veranderende architectuur en de shopping malls heeft Kim flink wat kunnen window-shoppen. Voor mijn inner-geek moesten we natuurlijk even langs Microsoft square en het LA convention centre. Door onze tijd in de stad en de ritjes van en naar het hotel hebben we nu al kunnen zien hoe die verschillende stadsdelen een hele andere uitstraling en sfeer met zich meebrengen waardoor we nu al weer uitkijken naar al die andere plekken die we op de planning hebben. Het eind van de dag hebben we lekker rustig op de kamer door gebracht want morgen weer vroeg op voor onze dolfijn en walvis expeditie!

1. Ron Teeuw:
    6 mei 2018
    Weer iets geleerd. Wel toevallig dat ze ook op 5 mei Bevrijdingsdag vieren.
    Mooie architectuur. Enjoy and have fun!
  2. Gerard:
    6 mei 2018
    Mooi hoor die verslagen en foto’s/video’s 👍
  3. Jacqueline:
    7 mei 2018
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten 😘