China town

30 april 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we toch maar een buskaartje aangeschaft. De wandelingen hebben een prachtig uitzicht, maar met die vreselijk steile hellingen is het ook een behoorlijke opgave om van A naar B te komen. Als eerst zijn we op een ouderwetse 'cable cart' gestapt richting het shopping center. Zo'n ouderwets karretje is zo ontzettend gaaf om te zien. Rowan heeft aan de reling gehangen buiten het karretje en gefilmd tijdens de rit. Zeker wanneer we een helling af gaan is het met alsof we in een achtbaan zitten.

Na het shoppen zijn we door gelopen naar China Town, wat echt precies was hoe we het ons hadden voorgesteld. Vol met groente boeren, restaurants, prullaria, pikachu onesies en handgemaakte sieraden. Natuurlijk moesten we hier even lunchen en hebben we een grote kom noodle soup gedeeld voor 7 dollar. Dat is echt onwijs goedkoop als je dit vergelijkt met alle andere prijzen hier. Het is de stad van de hipsters, hardlopers en vegans. En deze hippe, gezonde lifestyle is ook terug te zien in de prijzen in de supermarkten. Ik ga zo dan toch maar intens genieten van m'n 1 dollar Apple die met ons is mee gereist vanaf Las Vegas.

Vanavond gaan we nog even terug naar fisherman's Wharf om de haven in het donker te bewonderen. Morgen hebben we de trip waar Rowan al tijden naar uitkijkt: Alcatraz!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Puk: