Welcome to San Francisco

29 april 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gisteren zijn we gaan rijden naar San Francisco, door Sequoia and Kings Canyon National Park. Ook dit was weer fantastisch om te zien. De bergen hier waren zo hoog dat de toppen letterlijk in de wolken verdwenen! Hier zijn we ook doorheen gereden, naar the Giants Forest met gigantische Sequoia bomen. Rowan wilde boven nog de Sherman Tree Trial over, maar ik had net een waarschuwingsbord gezien voor de beren en had het na 500m wel weer gezien.

In de avond zijn we aangekomen in San Francisco. Rowan heeft de route zo gepland dat we de stad zijn in gereden over de Golden Gate Bridge. Maar daarvoor hebben we deze vanaf een look out nog kunnen bewonderen in het donker van de avond.

Vanmorgen lag Rowan nog lekker te slapen na twee lange dagen reizen en wilde ik als de lieve echtgenote die ik kan zijn in de stad een ontbijtje halen. 20 min lopen naar de dichtstbijzijnde Trader Joe's: de straat uit, links, na twee blokken rechts en dan alsmaar rechtdoor. Kan niet fout gaan toch?

Een ieder die wel eens met mij op stap is geweest, weet dat mijn richtingsgevoel niet heel goed is. Als ik met de meiden een stedentrip maak, verliezen ze me ook niet uit het oog. En terrecht, want ook op deze route verdwaalde ik op de terugweg. Rowan heeft uiteindelijk 2 uur gewacht op z'n ontbijtje en had waarschijnlijk eerder gegeten als hij zelf was gegaan. It's the thought that counts right?

In de middag zijn we de stad gaan verkennen en dacht Rowan dat het leuk zou zijn om met de meest steile helling te beginnen. Die was zo vreselijk stijl, als ik was gestruikeld had ik met dezelfde gang weer beneden gelegen. Eenmaal boven was ik niet bepaald een zonnestraaltje meer. Daarna hebben we fisherman's warf verkend. Ontzettend leuk, super toeristisch, dus ook super druk. Maar echt wel het bezoeken waard. We hebben een pier gezien die volledig is overgenomen door zeeleeuwen, die hier heel de dag een beetje chillen in het zonnetje en knokken met elkaar. Uiteraard hebben we nog Fish and Chips gegeten op de werf en vooral lekker de toerist uit gehangen. Totdat Rowan aangehouden werd en er een boete werd uitgeschreven... : For smiling too much and having a sexy, sexy beard and haircut. Gelukkig konden we de agent afkopen met een donatie van 10 dollar aan de lokale gaarkeuken.

1. Kaylee:
    30 april 2018
    Misschien de volgende keer toch maar broodkruimels mee nemen 😘
  2. Nelleke:
    30 april 2018
    Zo leuk om jullie te volgen! Als je weer een ontbijtje gaat halen, ga ik wel met je mee!
    Een fijne dag, liefs
  3. Gerard:
    Leuke foto’s
  4. Ron Teeuw:
    Wat een machtige foto's!
    Dit moet echt een belevenis zijn.
  5. Jamie-Lee:
    30 april 2018
    Echt leuk om jullie zo te kunnen volgen! Het ziet er naar uit dat jullie de reis van jullie leven hebben, dus geniet er lekker van, en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaaltje/foto's!
  6. Kimberley:
    30 april 2018
    Het is echt een fantastische reis! Allemaal bedankt voor de leuke reacties